בלאסט צ’ילר

אחד הפחדים הגדולים בקרב מסעדנים ואנשים העוסקים בתחום המזון – הוא מזון מקולקל – הרעלת מזון של סועדים יכולה לגרום נזק עצום לכל עסק העוסק בתחום המזון (פגיעה קשה במוניטין, במיוחד בעולם הרשתות החברתיות כאשר פוסט אחד יכול לגרום לשיימינג ולהוביל לקריסתו של עסק, כמו כן הדבר עלול להוביל לתביעות משפטיות ואובדן לקוחות).

כיצד ניתן להפחית בצורה משמעותית את הסיכוי להרעלת מזון בעסק שלך?

הרעלת מזון היא מחלה הנובעת מקלקול הנוצר ממזון מזוהם, (חיידקים פתוגניים, וירוסים או טפילים המזהמים מזון), התסמינים משתנים בהתאם לגורם, אך לרוב כוללים הקאות, חום וכאבים ועשויים לכלול שלשול. על מנת להפחית את הסיכון להרעלת מזון קבע משרד הבריאות הנחיות ברורות הקובעות שיש להפחית למינימום את הזמן שבו מזון נמצא בטמפרטורה הקריטית להתפתחות מהירה של חיידקים (חיידקים מתרבים הכי מהר בין 8 מעלות צלזיוס ו-68 מעלות צלזיוס). וזאת על ידי הפחתת הטמפרטורה של מזון מבושל מ-70 מעלות צלזיוס ל-3 מעלות בפחות מ- 90 דקות.

מהו מקרר משוב מהיר (בלאסט צ’ילר) ואיך הוא מפחית את הסכנה להרעלת מזון?

בלאסט צ’ילר הוא למעשה מקרר ייחודי הנועד להפחית את הטמפרטורה של מוצרי המזון באופן מהיר מאוד  – מה שמונע התפתחות של חיידקים במזון. תפקידו של מקרר בלאסט צ’ילר הוא להוריד את טמפרטורת המזון לטמפרטורה ל-3 מעלות צלזיוס תוך 90 דקות בלבד. תהליך הקירור המהיר מוריד במהירות את הטמפרטורות, מונע מחיידקים את האפשרות להתרבות במהירות, ובכך משפר את בטיחות המזון של העסק שלכם.

כיצד פועל בלאסט צ’ילר?

באמצעותם של מאווררים חזקים במיוחד, אוויר קר מופץ באופן שווה ועקבי בכל החלל ומקרר את המזון במהירות רבה. תהליך הקירור של בלאסט צ’ילר נועד לקרר או להקפיא מזון במהירות גבוהה יותר מאשר מקררים סטנדרטיים. בניגוד למקפיא רגיל, מקרר ייחודי זה, מפחית משמעותית את מספר גבישי הקרח הנוצרים על המזון, ומגביל את כמות הלחות כאשר האוכל מופשר או מבושל. כאשר כמויות גדולות של גבישי קרח נמסים, הם מגדילים את כמות הלחות ויכולים לפגוע באיכות ובטעם הכללי של המזון. על ידי הפחתת הלחות, תהליך הקירור של בלאסט צ’ילר מסייע לשמור על האיכות והטעם הטובים ביותר.

איך בוחרים מקרר בלאסט צ’ילר לעסק שלכם?

  • גודל היחידה – לפני רכישת בלאסט צ’ילר חשוב להבין מהי כמות המזון אותה אתם מתכוונים להכניס לקירור מהיר ומהו משך הזמן שהמזון יישאר במקרר. קיימים מבחר גדול של דגמים וגדלים וכדאי להבין מהו הגודל הנכון שיתאים בצורה הטובה ביותר לדרישות המסעדה.
  • מחזורי עבודה – רוב המקררים מגיעים עם שלושה מחזורי עבודה – קירור רגיל, קירור עמוק והקפאה וכוללים גם טיימר/ מד טמפ’ ננעץ. מקררים מתקדמים יותר מכילים גם אפשרות להפשרה והתפחה ואפילו ניתן להוסיף מחולל לחות להתפחה מבוקרת.
  • אחריות ושירות – אחד הדברים החשובים וזה נוגע לכל הציוד במטבח – חשוב לדעת מי החברה שמשווקת את התנורים, מהו מספר שנות אחריות על החלקים השונים והאם יש לחברה צוות טכנאים היכול להגיע במהירות בשעת תקלה.

חברת קצב ציוד למטבח המקצועי מתמחה למעלה מעשרים שנה ביבוא, אספקה, התקנה ושירות של ציוד ומערכות בישול למטבחים מקצועיים (בתי קפה, ברים, מסעדות, בתי אבות, בתי חולים, בתי מלון ועוד). החברה מעסיקה אנשי מקצוע מיומנים המחויבים לשביעות רצונו של הלקוח. צוות החברה כולל צוות שירות טכני המספק פתרונות מהירים ויעילים לפתרון בעיות ותקלות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על מקרר משוב מהיר מומלץ, או כל אינפורמציה אחרת בנושא מערכות בישול למטבח המקצועי, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 04-8424499, או צרו קשר כאן  ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.