סו וויד

סו-וויד היא טכניקת בישול מזון שהומצאה כבר לפני מ- 200 שנה, אך רק בסוף המאה העשרים היא “התגלתה” מחדש ושפים רבים החלו להשתמש בשיטה זו על מנת לבשל מוצרי מזון שונים. בשיטה זו אוטמים את המזון בשקית פלסטיק ריקה מאוויר ומניחים באמבט מים – או בסביבה אחרת בעלת טמפרטורה מבוקרת,  לתקופה ארוכה יחסית, במרבית המקרים עד 6 שעות, אולם יש מקרים בהם מבשלים את המזון למשך 48 שעות ולפעמים אפילו יותר.

בישול בטכניקת סו וויד מאפשרת שליטה מעולה בכל מה שאתם מנסים לבשל, ​​בין אם זה סטייקים או צלעות, שרימפס, לובסטר, ירקות, או אפילו נתחי בשר גדולים. מכשיר סו וויד מסיר את כל הניחושים הכרוכים בשיטות הבישול המסורתיות, התוצאות יוצאות מושלמות בכל פעם מחדש.

מה הטמפרטורה הרצויה לבישול?

טמפרטורות הבישול נמוכות יותר מאלו המקובלות בטכניקות בישול אחרות, במרבית המקרים הטמפרטורות נעות בסביבות 60-55 מעלות צלזיוס לבשר, וגבוהות מעט יותר עבור ירקות. בסדרת המכשירים שלנו יש אפשרות לבישול בטמפרטורה מבוקרת ברמת דיוק של 0.1° מעלות צלזיוס ובטווח טמפרטורות של  5-95 מעלות. (ניתן גם להוסיף למכשיר מד טמפרטורה מיוחד ננעץ המאפשר שליטה מדויקת עוד יותר).

מה היתרונות של בישול באמצעות שיטת סו וויד?

  • טעם נפלא – אטימת המזון בוואקום שומרת בצורה מעולה על הארומה והמיצים במזון. הוספת תבלינים שונים לתוך השקית מאפשרת לטעמים השונים להשתלב אל תוך המזון בצורה טובה יותר מאשר בטכניקות בישול אחרות בגלל הזמן הרב שהתבחינים נמצאים במחיצת המזון.
  • אין בישול יתר – קשה עד בלתי אפשרי לשרוף או לקלקל מוצר הבושל באמצעות טכניקה זו – המזון לא יכול להתבשל יתר על המידה, בניגוד לשיטות בישול אחרות בהן המזון חשוף לחום גבוה ועלול להישרף, או להתייבש הרי שבסו וויד ניתן לשלוט בצורה מדויקת על מידת העשייה.
  • בישול נתחים לא אחידים – אחת הבעיות הניצבות בפני טבחים אבים היא בישול או צליית נתחים שחלק מהנתח עבה יותר מחלקו האחר. בישול בשיטת סו וויד מאפשרת לבשל נתחים שונים בצורה אחידה גם כאשר המרכיבים הם בעלי צורה או עובי לא אחידים או סטנדרטים.
  • הערכים התזונתיים נשמרים – במספר מחקרים שנעשו על שיטה זו מצאו שכאשר מבשלים דגנים וקטניות בסו וויד (לעומת בישול במים) הערכים התזונתיים נשמרים טוב יותר.
  • עסיסיות – בישול בטכניקת סו-וויד מבטיח שהמזון יהיה עסיסי יותר, וזאת בשל העובדה, שבטמפרטורות בישול נמוכות דפנות התאים המרכיבים את המזון אינן מתפרקות. בישול בטמפרטורה נמוכה מאפשר לבשל ירקות ללא פגיעה במרקם הפריך, מה ששומר על הקראנצ’יות שלהם.

חברת קצב ציוד למטבח המקצועי מתמחה למעלה מעשרים שנה ביבוא, אספקה, התקנה ושירות של ציוד ומערכות בישול למטבחים מקצועיים (בתי קפה, ברים, מסעדות, בתי אבות, בתי חולים, בתי מלון ועוד). החברה מעסיקה אנשי מקצוע מיומנים המחויבים לשביעות רצונו של הלקוח. צוות החברה כולל צוות שירות טכני המספק פתרונות מהירים ויעילים לפתרון בעיות ותקלות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על סו וויד למסעדות, או כל אינפורמציה אחרת בנושא מערכות בישול למטבח המקצועי, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 04-8424499, או צרו קשר כאן  ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.