תנור פיצה מקצועי

אין ספק שאחד המאכלים הפופולריים ביותר בכל רחבי העולם (וכמובן גם ישראל אינה יוצאת מהכלל בעניין זה) הוא הפיצה. כבר במאה ה-18 הפכה הפיצה באיטליה להצלחה מסחררת כל כך, עד שמלכת נאפולי, מריה קרולינה הזמינה לארמונה תנור לבנים מיוחד, על מנת שהטבחים שלה יוכלו להכין בשבילה ועבור אורחיה פיצה טעימה. למרות שהפיצה נחשבה באותה תקופה מאכל של עניים ופשוטי העם, הכריחה המלכה את בני האצולה להשתתף איתה בסעודות הפיצה המפוארות שלה. כיום, פיצות הן כבר מזמן לא מאכל של עניים וכל שכבות האוכלוסייה נהנות מהשילוב המנצח של בצק, רוטב עגבניות וגבינה. (קיימים כמובן עשרות אפשרויות של שילובים אחרים שונים ומשונים ולכל אחד מאיתנו יש את התוספות האהובות עליו).

אם אתם רוצים לשלב פיצה בתפריט המסעדה שלכם, כדאי שתצטיידו בתנור פיצה מקצועי, במאמר זה ננסה להבהיר מה חשוב לדעת לפני שקונים תנור פיצה תעשייתי.

מה חשוב לדעת לפני שקונים תנור פיצה מקצועי?

  • סוג הפיצה – אם אתם מחפשים עובי או טופינג מסוים לפיצות שלכם, חשוב לבדוק אם התנור שלכם מסוגל לבצע זאת. בתנורים עם פתח גבוה ניתן לאפות פיצות בסגנון שיקגו עם תוספות מיוחדות וכבדות יותר, בעוד שתנורי מסוע יתאימו יותר לפיצות בסיס דקות עם תוספות קלות ולפיצות המיועדות לחימום מחדש שלהן. התנורים האלו מגיעים בדרך כלל עם תאים שבהם ישנה תאורת לד או הלוגן המאפשרת להתבונן בנעשה בפנים בצורה קלה ונוחה.
  • גודל התנור – חשוב שהתנור יתאים לגודל המטבח – אין הגיון לשים תנור עצום בחלל קטן שיתפוס את כל שטח המטבח ולא יאפשר תנועה של צוות המטבח. יש מגוון עצום של תנורי פיצות וכדאי מאוד לבדוק את המידות לפני הרכישה על מנת לוודא שהתנור אכן משתלב במטבח בצורה אופטימלית. אל תשכחו לבדוק גם את גובה התנור – כך שצוות המטבח יוכל להגיע בקלות ובנוחות לפתח הוצאת הפיצות.
  • תפוקה – כדאי לנסות ולהעריך מהי כמות הפיצות שאתם מתכוננים להוציא בשעות הלחץ של המסעדה – לכל תנור פיצה יש כמות תפוקה אותה הוא יכול לבצע – חשוב להתאים את התנור לדרישות הצפויות של המסעדה. הקיבולת של התנור מתייחסת גם לגודל המקסימלי של פיצה שניתן לאפות וגם פרמטר זה חשוב לקחת בחשבון.
  • גז/חשמל – בין אם אתה משתמשים בתנורי גז או חשמל, וודאו שהתנור שלכם תואם את מערך המטבח שלך. מרבית התנורים החשמליים צריכים חשמל תלת פאזי.
  • אחריות ושירות – אחד הדברים החשובים וזה נוגע לכל הציוד במטבח – חשוב לדעת מי החברה שמשווקת את התנורים, כמה שנות אחריות יש על החלקים השונים והאם יש צוות טכנאים שיכול להגיע במהירות בשעת תקלה.
  • חסכון באנרגיה וחשמל – תנור פיצה צורך אנרגיה רבה ולכן מומלץ לבחור בתנור חסכוני עם צריכת חשמל נמוכה. בתנורים חסכוניים ניתן לשלוט על חימום התאים השונים בנפרד וכך להוריד את עלויות החשמל, ניתן לכוון את התנור שרק חלק מהתאים יהיו בשימוש או במצב לשמירת חום בלבד. תנור עם צריכת אנרגיה נמוכה תחסוך לבעלי העסק כסף רב לאורך השנים וזהו משתנה חשוב ביותר שיש לחשוב עליו.

איזה פיצ’רים יכולים להיות בתנור פיצה מקצועי? 

כיום יש מגוון גדול שתנורים ולכל תנור יש את הפיצ’רים שלו: טיימר, תוכנית ניקוי עצמי, תאורת פנים, לוח בקרה הקובע באופן מדויק את הטמפרטורה ועוד.

חברת קצב ציוד למטבח המקצועי מתמחה למעלה מעשרים שנה ביבוא, אספקה, התקנה ושירות של ציוד ומערכות בישול למטבחים מקצועיים (בתי קפה, ברים, מסעדות, בתי אבות, בתי חולים, בתי מלון ועוד). החברה מעסיקה אנשי מקצוע מיומנים המחויבים לשביעות רצונו של הלקוח. צוות החברה כולל צוות שירות טכני המספק פתרונות מהירים ויעילים לפתרון בעיות ותקלות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תנור פיצה תעשייתי, או כל אינפורמציה אחרת בנושא מערכות בישול למטבח המקצועי, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 04-8424499, או צרו קשר כאן  ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.